[hibernate-dev] Translation errors in ValidationMessages_de.properties

Mathias Weinert wein at mccw.de
Wed Sep 21 06:15:34 EDT 2011

On Wed, 21 Sep 2011 12:06:16 +0200, Mathias Weinert wrote:
> I found some translation errors in ValidationMessages_de.properties
> and wanted to share the corrections with you. Maybe someone could
> commit them.

It seems as if the attachment got lost, so here it comes inline. It is
for the file
/hibernate-validator/src/main/resources/org/hibernate/validator/ValidationMessages_de.properties.

4,6c4,6
< javax.validation.constraints.DecimalMax.message  = muss kleinergleich
{value} sein
< javax.validation.constraints.DecimalMin.message  = muss
gr\u00F6ssergleich {value} sein
< javax.validation.constraints.Digits.message      = numerischer Wert
au\u00DFerhalb erlaubten Wertebereichs (<{integer} Ziffern>.<{fraction}
Ziffern> erwartet)
---
> [...]
> javax.validation.constraints.Digits.message      = numerischer Wert
> au\u00DFerhalb erlaubten Wertebereichs (<{integer} Ziffern>,<{fraction}
8,10c8,10
< javax.validation.constraints.Max.message         = muss kleinergleich
{value} sein
< javax.validation.constraints.Min.message         = muss
gr\u00F6\u00DFergleich {value} sein
< javax.validation.constraints.NotNull.message     = kann nicht null
sein
---
> javax.validation.constraints.Max.message         = muss kleiner oder
> gleich {value} sein
> javax.validation.constraints.Min.message         = muss
> gr\u00F6\u00DFer oder gleich {value} sein
> javax.validation.constraints.NotNull.message     = darf nicht null
> sein
14c14
< javax.validation.constraints.Size.message        = muss zwischen
{min} und {max} liegen
---
> javax.validation.constraints.Size.message        = Gr\u00F6\u00DFe
> muss zwischen {min} und {max} liegen
18,20c18,20
< org.hibernate.validator.constraints.Length.message           = muss
zwischen {min} und {max} liegen
< org.hibernate.validator.constraints.NotBlank.message         = kann
nicht leer sein
< org.hibernate.validator.constraints.NotEmpty.message         = kann
nicht leer sein
---
> org.hibernate.validator.constraints.Length.message           =
> L\u00E4nge muss zwischen {min} und {max} liegen
> org.hibernate.validator.constraints.NotBlank.message         = darf
> nicht leer sein
> org.hibernate.validator.constraints.NotEmpty.message         = darf
> nicht leer sein
23c23
< org.hibernate.validator.constraints.ScriptAssert.message     =
Skriptausdruck "{script}" muss true zur\u00FCckliefern
---